Meteen naar de inhoud
Home » Public Relations » Basisschool de Vlieten ontvangt 220 cadeautjes!

Basisschool de Vlieten ontvangt 220 cadeautjes!

Basisschool de Vlieten ontvangt 220 cadeautjes!

Eindelijk! Door alle coronamaatregelen was het voor Stichting Cleanup Team Westland pas afgelopen vrijdag mogelijk om de 220 Blue Bottle’s uit te delen aan de leerlingen, juffen en meesters van basisschool De Vlieten in De Lier.

De Vlieten was de eerste school in Westland die hun target behaalde in de actie GEWOON DOEN! Het Westlands miljoen. Hierin wil men in Westland minimaal één miljoen kleine plastic flesjes en/of drinkblikjes bij elkaar verzamelen. De Vlieten in De Lier verzamelde maar liefst 64.300 stuks.

“De PET flesjes worden geteld, op kleur gebundeld en gerecycled. De aluminium/ijzeren blikjes worden geplet en gaan naar de metaalverwerking. Zo komen de grondstoffen binnen enkele weken weer terug als hoogwaardige producten.” Aldus Rob van Holstein van Stichting Cleanup team Westland.  

“Er is heel bewust gekozen voor de Blue Bottle als beloning in onze actie. Bij het gebruik van een herbruikbare fles zie je namelijk een directe afname van het zwerfafval met ruim 18%. “Daarnaast maak je als gebruiker een duidelijk visueel statement; IK drink gewoon kraanwater!”

De fles is gratis te vullen bij alle openbare en ‘Gratis drinkwater’-punten in de gemeente Westland. Wanneer een gezin met twee kinderen hem dagelijks vult vanuit een grote fles frisdrank bespaar je per jaar al snel honderden euro’s. Daarnaast is er minder afval en zo indirect dus ook minder zwerfafval.

Steeds meer Westlanders en bedrijven verzamelen minimaal 300 kleine plastic flesjes en/of drinkblikjes bij elkaar. Zo verdwijnt er niets in de verbrandingsoven, wordt er tonnen Co2 vermeden en wordt Westland veel schoner. GEWOON DOEN! Het Westlands miljoen loopt nog tot 30 juni.

“Onze komende projecten zoals de ‘Drink-Watertoer’, PROOST Westland en Yes We Can! kunnen wij alleen uitvoeren na verkoop van Blue Bottle’s. Voor de echt bewuste bedrijven is dit een duurzame, ‘groene’ en duidelijk zichtbare reclamedrager als het logo er met een laser super strak in is gezet.”

Meer informatie: www.cleanupteam.org

Geef een reactie