Meteen naar de inhoud
Home » Voelen wat er speelt!

Voelen wat er speelt!

Publicatie: Wij Zuid-Holland – maart 2015

Rob van Holstein van PRO6 uit Wateringen.

Rob van Holstein is al zo lang als hij zich kan herinneren ondernemer. Nu is hij eigenaar van PRO6 een bedrijf in projectmanagement marketing en communicatie strategie.


Wie ben ik?

Mijn Naam is Rob van Holstein, geboren in Wateringen en zolang als ik me kan herinneren werk ik zelfstandig binnen de sector marketing, communicatie en projectmanagement.

Het meeste geleerd…

Het meeste leer ik door open te staan voor de mensen die ik ontmoet, door te luisteren wat hen beroepsmatig en privé drijft. Zo kan ik me inleven in hun zijn, het bedrijf, en het product en zo samen de juiste manier te vinden om hun probleem op te lossen.

Belangrijkste inspiratiebron?

Mensen met een origineel idee, met een ongewone visie die ongebaande paden durven te bewandelen en verder kijken dan die keiharde euro zijn mijn grootste inspiratiebron. Ondernemend Nederland is een plek geworden waar duur betaalde [interim]managers afwachtend hun stoel verdedigen. Het wordt weer tijd voor durf!

Bedrijf CV

PRO6 is gevestigd in Wateringen als eenmanszaak en bestaat al sinds 1997. In 2005 kreeg het bedrijf deze naam door de verkoop van PRECOM dat zich met name richtte op de ontwikkeling, verkoop en installatie van interne-tv-systemen. Iets dat men tegenwoordig onder de noemer NarrowCasting en/of Location Based Services aan de man brengt.

Waarom bent u met het bedrijf gestart?

Door het concurrentiebeding hangend aan de verkoop van PRECOM mocht ik me drie jaar niet begeven binnen de NarrowCasting en kon daardoor in een keer het roer om gooien. Het plan was verhuizen naar Spanje en dan wel zien wat er zou komen. Na drie maanden ‘vakantie’ speelde er allerlei ideeën door mijn hoofd en begon ik PRO6 een samenwerking met vijf trouwe ZZP’ers waar ik al jaren mee samenwerkte.

Hoe komt u aan uw klanten?

PRO6 wordt altijd aanbevolen door relaties. We adverteren niet in bladen of via commercials. Opdrachtgevers waar we mee werken zijn van een ongewoon kaliber, ze geven ons bijna altijd carte blanche. Dat krijg je alleen als eerlijkheid, respect en vertrouwen op je zijn  staat gebrand.

Wat is uw meest succesvolle product/dienst en waarom?

Projectmanagement is in alle opzichten onze meest succesvolle dienst en dat heeft een belangrijke reden. Als uitvoerders zijn wij het bedrijf. Met het probleem in de hand beschouwende we de atmosfeer en haar medewerkers, de concurrentie en de markt! Zo ontdekken we geleidelijk de beste weg om het probleem te tackelen.

Wat is uw laatste grote investering geweest?

In het vliegtuig stappen en een paar weken op een plek zijn die je niet kent. Tussen mensen die je niet kennen. Om zo te voelen wat er speelt. Zodat je weer op scherp wordt gezet. Waardoor je thuiskomt met prachtige verhalen en een geheel frisse blik voor vastgeroeste situaties.

Wat is uw laatste grote succes geweest?

Een Feel-Good publieksactie te kunnen initiëren, binnen drie weken te ontwikkelen waarna ruim 7.000 ouderen in de regio twee jaar lang een totaal aan 1.2 miljoen aan directe korting op hun dagelijkse boodschappen wist te behalen. Waarbij de deelnemende ondernemers tussen de 14 en 18% omzetstijging zagen op rustige dagen en de ouderenverenigingen een ledenstijging zagen van tussen de 12 en 24%.

En tegenvaller?

Een tegenvallend resultaat voor ons project Promolease Reclamekarretjes. Klaarblijkelijk gelooft ‘men/ondernemend Nederland’ nog steeds dat een eenmalige advertentie in de krant werkt. Terwijl een maand lang een reclamekarretje laten rijden slechts 299 euro per maand kost, veel opvallender en direct binnen de doelgroep is te zien. Terwijl de advertentie allang onder de cavia ligt rijdt Promolease nog weken door. Maar dat hebben we niet goed kunnen overbrengen.

Hoe kijkt u tegen de toekomst aan?

Er staan een paar heel mooie projecten op stapel. Met een organische groei tot ruim 5.000 volgers heeft the Dutcheese pagina op Facebook aangetoond dat de doelgroep meer wilt weten over het Nederlands product. Rond oktober 2015 opent het Dutch Design Centre in Hulst zijn deuren en  momenteel zijn we ‘My House’ aan het ontwikkelen; een kleinschalige locatie met Woningen op Bonaire voor langer [vakantie]verblijf of voor tijdelijk werkende.

Voor welke ondernemer heeft u bewondering?

Ik heb bewondering voor de ondernemer die in deze tijd niet uit het raam zit te staren tot de afnemers komen maar aandachtig naar zijn bedrijf en producten kijkt. Die niet exclusief als producent voor zijn afnemers werkt maar ook als verkoper richting de consument. Die, als zijn product het toelaat, actief zijn stappen zet op social media en met een webshop zijn verkoopkanalen verbreedt.

Wilt u nog iets kwijt?

Neem jezelf niet te serieus en lach eens keihard om je stomme gedrag.

Heeft u nog tips voor andere ondernemers?

Durf het eens anders te doen!