Ga naar de inhoud
Home » Promolease

Promolease


Vraag/doel: is er een effectieve vervanger voor lokaal/regionaal adverteren?

In de loop van de jaren ontstond een ware hoos aan ongeadresseerd drukwerk, huis-aan-huis weekbladen en plastic mapjes met reclamefolders. Onderzoek wijst uit dat een overgroot deel hiervan bijna direct en ongelezen de oud-papierbak in gaat.

Promolease vervanger voor regionaal adverteren.

Nee-Nee stickers?

Omdat de ontvanger niet de moeite neemt een nee-nee / nee-ja sticker te halen/bestellen en op de brievenbus te plakken is de effectiviteit van ongeadresseerd drukwerk scherp vertekend. Door het toenemend bewustzijn van een duurzame maatschappij neemt ook de waardering en emotionele binding met deze vorm van adverteren/merkpromotie sterk af. Diverse onderzoeken sinds 2009 geven dat cijfermatig keer op keer aan.

Overkill aan ongeadresseerd drukwerk

Retailers/verkooporganisaties houden echter nog steeds vast aan deze ‘oude’ vorm van promotie/adverteren omdat men niet bekend is met effectievere manieren hun product/dienst onder de aandacht te brengen. Door teruglopende verkopen probeert men de consument te bereiken met nog meer ongeadresseerd drukwerk. Hierdoor ontstaat er een overkill en een nog grotere aversie tegen dit marketingmiddel. Promolease bereikt de verschillende doelgroepen door direct in het vizier en de belevingswereld aanwezig te zijn. 

Promolease Nederland vangt drie vormen in een shortlease-project.

[1] PROMOLEASE


* in het oog springende lokale productpromotie en/of merkprofilering. 

Met de uiting op een van onze Promolease reclamekarretje profileert men effectief en opvallend full-colour het bedrijf/organisatie, product/merk of dienst. Door de kosten van de belettering is een minimale looptijd van drie maanden het meest effectief. 


[2] PROMOLEASE voor eigen gebruik* oplossen kortstondige mobiliteitsvraag d.m.v. short-Promolease. 

Dit kan met een eigen merkprofilering, die van het merk of dienst of van een derde partij.
Door de kosten van de belettering is een minimale looptijd van drie maanden het meest effectief.


[3] PROMOLEASE met V.I.O.S chauffeur

* directe Social/feel good marketing d.m.v. kilometersponsoring.

De adverteerder laat een V.I.O.S. [vereniging, instelling, organisatie,stichting] op basis van full-operational Promolease gebruik maken van de kilometers in ‘hun’ reclamekarretje. Hierdoor creëert men een feel good emotie binnen een specifieke doelgroep. Een mooi bijvoorbeeld is een reclamekarretjes van Bolletje beschuit en de Ruijter muisjes voor medewerkers van een kraamzorg-maatschap, reclamekarretjes van Hoogvliet Supermarkt voor medewerkers van de Voedselbank. 

Deze vorm heeft een looptijd van 12 maanden en wordt geleverd inclusief alle bijkomende verzekeringen en afdracht van de bijtelling.