Meteen naar de inhoud
Home » the Dutcheese

the Dutcheese


Vraag/doel: profileer het Nederlands product zo breed mogelijk.

the Dutcheese. Smile and say cheese!

Gedurende drie jaar [ 2013 – 2014 – 2015 ] maakte the Dutcheese Nederlandse producten/merken bekend[er] bij een groter publiek. Voor sommige was dat ook echt nodig want daarvan wisten zelfs de Nederlanders niet eens dat ze hier bedacht, ontworpen en/of geproduceerd werden.

Wij brachten daar verandering in! Nederland is namelijk veel meer dan kaas, tulpen en molens! Op de website stonden de productverhalen in storytelling met een maximum van 300 woorden,. de slogan en een weblink naar de productpagina. Inzet van the Dutcheese was het meeliften van nog kleine onbekende merken met de grote veelal mondiaal opereeerden merken.

Ons land wordt gemaakt door zijn inwoners die in het Engels Dutcheese worden genoemd. De Nederlander noemt zichzelf open en vrij terwijl buitenlanders ons eerder luidruchtig en soms zelf onbeschoft noemen. Ons beeldmerk, met het rood, wit, blauw en het lachende oranje kaaskopje geeft ons een beetje beter weer!

Gedurende de looptijd van ’the Dutcheese’ werden er verschillende actie gevoerd. Zo deelde we in 2014 ’the Dutcheese cadeaupakketten’ uit onder de 5.000+ actieve gebruikers van de Facebookpagina. In deze mega-pakketten zaten allerlei Nederlandse producten van rookworst tot shampoo, van koekjes tot eierdopjes, van drop tot ’n Vacuvin. Elke maand zat er een hoofdprijs bij zoals een sportieve armband, vazen, Dutch ovens, tablethouders, verwenpakketten, druiven etc.

The Dutcheese – Facebook

Op de Facebookpagina werden onder de zeer actieve fan-base actiematig de producten gepromoot. Bekende merken gebruikten the Dutcheese voor het promoten van een nieuwe smaak, uitvoering of collectie. Nieuwe merken maakte gebruik van onze website en FB-pagina voor het promoten van hun product, merk of dienst.  

The Dutcheese – Pinterest / Twitter

Daarnaast profileerde ’the Dutcheese’ zich gedurende de actieperiode [ 2013 – 2014 – 2015 ] Pinterest en Twitter. Na het verstrekken van de actieve actieperiode is de profilering hierop gestopt.  

Smile and say Cheese,. Dutcheese!!

Met een brede glimlach zeggen we;  the Dutcheese! Wij toonde onze Nederlandse producten in verschillende vormen; als Dutch product, Dutch design, 100% Dutch en Dutch treat! Zo lieten wij de ware afkomst van veel mondiale producten zien,. of het nu stroopwafels, een hypermoderne iPad hoes of die oerdegelijke Hollandse fiets is! 

The Dutcheese – London

Op een prachtige locatie in Londen werd een perfect passende locatie gevonden voor het eerst Dutch house buiten Nederland. Het in het West End gelegen Air W1 gebouw aan de Twenty Air street was toen nog in ontwikkeling en er stonden toekomstige entree’s aan de Brewer street en the Glasshouse street gepland. Het indrukwekkende pand ligt op steenworpafstand naar Regent street en Picadilly circus.

Met Piccadilly Circus (Bakerloo and Piccadilly) stations van de ondergrondse nabij en Oxford Circus (Victoria, Central and Bakerloo Lines) stations op de route is het met ruim 3.000.000 passanten per jaar de ultieme locatie.

Aan Brewer street kreeg het gebouw een met blauwgeglazuurde tegel-facade [perfect voor bijvoorbeeld de London vestiging van Bavaria bier?] terwijl aan de zijde van de Glasshouse street er een volledig transparante glazen gevel werd opgetrokken. [perfect als etalage/showcase voor de expertise van de Nederlandse glastuinbouw?]

Met prachtige om- en aanlooproutes, niewe glazen gevels, aansprekende gerestaureerde oude gevels, torenhoge plafonds in het gerestaureerde gedeelte spreekt het gebouw tot ieders verbeelding. Op de locatie is gebruik op verschillende vloeren mogelijk. Hier kan het Nederlands product in verschillende vormen getoond worden aan een keur aan bezoekers. Via exposities, shop-in-shop verkoop, seminairs, tentoonstellingen, zakelijk openstellingen en private rooms van de grote merken kan er een echt Holland house ontstaan.

In onze ogen de pefecte locatie om het Nederlands product in het buitenland in al zijn facetten te promoten en verkopen. Mogelijkheden zijn er in private ruimten, gedeelde ruimten op de expositievloer, vierkante meters in de shop-in-shop locatie en een vierkante meter tableau ruimte in de Dutch store.

Op moment dat wij spraken met de ontwikkelaar was er nog geen meter van de 60.000 m2 verhuurd. Op de locatie was er toen slecht beperkt sprake van een ontwikkeling op de zeven verdiepingen en de begane grond.