Meteen naar de inhoud
Home » Promolease – in de media

Promolease – in de media

Publicatie: Adformatie – oktober 2010

Gratis autorijden!

Dat kan! Het klinkt bijna als een sprookje;.. gratis autorijden,.. maar het is echt waar! Promolease is een uniek reclameconcept waar dit als extraatje aanhangt. Het idee is heel simpel en daardoor werkt het. In de grote steden rijden al sinds jaar en dag trams en bussen rond met reclame,.. auto’s zie je eigenlijk nog niet zo vaak. Promolease pakt dat nu aan en verhuurt de zijkanten van hun Peugeot 107’s als rijdend reclamebord.

Promolease is de nieuwste vorm van reclamemaken. Een vorm die opvalt en door de juiste inzet direct onder het zicht van de doelgroep is te zien. Het is een opvallend en levensgroot full colour rijdend reclamebord voor een verrassend lage maandprijs en is voor elke onderneming geschikt! En omdat deze opvallende karretjes duidelijk te zien moeten zijn biedt Promolease de te gebruiken kilometers gratis aan vertegenwoordigers van elke V.I.O.S [Vereniging, Instelling, Organisatie, Stichting] die hiervoor is geïnteresseerd.

Denk dan bijvoorbeeld aan de Voedselbank, Tafeltje dekje, Jeugd en/of Jongerenwerk, goede doelen organisaties maar natuurlijk ook in de directe omgeving aan de sportclub van uw zoon of uw eigen hobbyvereniging. Elke V.I.O.S kan zich aanmelden voor het gebruik van zo’n reclamekarretje.

Promolease zorgt ervoor dat de auto en de reclame van de adverteerder direct onder de aandacht van zijn doelgroep is te zien. Ook wordt er goed gekeken of er geen rare combinaties rijden. Zoals reclame voor ‘geld lenen’ die gebruikt wordt door een Stichting voor schuldhulpverlening. Natuurlijk ziet Promolease maar wat graag uw voetbalvereniging met een levensgrote full colour voetbalmerk of voetbalwinkel rijden.

Het is ook een heel mooie sponsor tegenprestatie. Reclamekilometers die ingezet worden voor het profiel van de sponsors. U ontvangt per maand alleen een factuurtje voor Promolease,.. dus geen ingewikkelde kilometerlijsten bijhouden of bijtellingen. Promolease is mogelijk vanaf een maand en één reclamekarretje tot 12 maanden en meer dan 6 karretjes,.. voor deze laatste optie betaalt u slechts XXX euro ex. btw per maand per promokarretje.

In het Promolease concept is het ontwerp en offertetraject van de belettering alsmede het publiciteitstraject bij sleuteloverhandigring inbegrepen. Voor grote landelijke campagnes zoekt Promolease ook eigenaren van Peugeot 107’s of Citroen C1’s. Deze ontvangen per maand een vaste vergoeding voor het gebruik van de zijkanten van hun auto.




Persbericht regionale media – oktober 2010

Promolease; een unieke reclamevorm!


Met Promolease krijgt ondernemend Nederland er een unieke reclamevorm bij. Een groot formaat full colour reclame, ‘n opvallend uiterlijk en maatschappelijk verantwoord is gecombineerd op een ondeugende Peugeot 107. Zo slaat de moderne ondernemer drie vliegen in een klap!

Promolease is de oplossing voor het promoten van het bedrijf, product of organisatie in een shortlease variant. Met Promolease combineert je als ondernemer reclame met kilometers en is het een in het oog springende tegenhanger van die torenhoge stapels reclamefolders, reclamekranten en glossy’s! Voor de prijs van één keer een ¼ zwart-wit advertentie in een plaatselijke krant profileert men zich een maand lang en full colour direct in het zicht van de doelgroep.

Promolease verzorgt de auto, de reclame, de chauffeur, de kilometers én de publiciteit erom heen. “Promolease is absoluut uniek omdat je het als bedrijf ook maatschappelijk verantwoord kan inzetten. Verenigingen, Instellingen, Organisaties en Stichtingen [VIOS] die gebruik willen maken van zo’n reclamekarretje en de daarbij behorende reclamekilometers kunnen zich hiervoor via de site gratis inschrijven.” Aldus Rob van Holstein, creatief ondernemer en bedenker van Promolease. “Het past perfect in een moderne bedrijfsvoering; geen kilometerregistraties of bijtellingen maar gewoon maandelijks een factuurtje promotiekosten. Daarnaast is Promolease natuurlijk perfect in te zetten als auto voor tijdelijk personeel. Geen jarenlang leasecontract maar een shortlease die tegelijk bedrijf en product profileert. Zo sla je dus drie vliegen in een klap.”

In Promolease werken drie bedrijven naast elkaar. Elk met hun eigen expertise. PRO6 marketing communicatie verzorgt de dagelijkse uitvoering en Duindam Peugeot voorziet in de levering en het onderhoud van de Peugeot 107’s. Sander Duindam: “Ons bedrijf bestaat dit jaar 40 jaar, kent de markt en is door de flexibiliteit in werkwijze perfect om deze leasevorm te verzorgen. Ik zie voor Promolease een heel zonnige toekomst”. Reclamestudio E-Kwadraat zorgt voor het ontwerp, het aanbrengen én het verwijderen van alle belettering na de promotieperiode. “Een opvallend reclamekarretje krijg je alleen als je het bedrijf of product ook perfect weergeeft in de belettering,.. en dat kan je gerust aan ons overlaten.” Aldus reclamepartner Martin van der Eijk.

“In onze vakgebieden is het juiste advies van essentieel belang! Daarom spreken wij ondernemers en managers gezamenlijk aan; Het kan echt anders! Meer hoeven wij hen ook niet te vertellen. Bij het bepalen van het communicatie- of mobiliteitsbudget 2011 kijken ze heus wel verder dan de [on]zichtbaarheid van hun huidige reclame-uitingen en het rendement van hun wagenpark! Wij zijn er van overtuigd. Promolease past perfect in een modern marketingplan!” Aldus drie gedreven ondernemers!

Ondernemers die organisatie en/of product willen profileren kijken voor meer informatie en de transparante prijslijst op www.promolease.nl





Publicatie: Algemeen Dagblad – 21 oktober 2010

Verenigingen rijden kosteloos in bestickerde auto’s

Een nieuwe manier van promotie noemt Rob van Holstein het. Reclamestickers op auto’s waarin verenigingen, stichtingen, organisaties en instellingen gratis kunnen rijden.

Zijn initiatief Promolease pakt adverteren op een hele andere manier aan, al moeten ondernemers daar vaak nog wel aan wennen. “Het was niet makkelijk om partners te vinden,” legt Rob van Holstein uit. “Je komt aan met een idee dat niet direct heel duidelijk is. Duindam Peugeot had natuurlijk liever gezien dat ik gewoon vijf auto’s had gekocht, maar in plaats daarvan kom ik aan met een plan dat veel tijd kost. En die tijd wordt in de autobranche vooral gestoken in het draaiende houden van de zaak.”

Het principe is simpel. Bedrijven kunnen hun reclameboodschap op een auto laten aanbrengen. Zij geven aan in welke regio de auto rond moet rijden. Promolease gaat vervolgens op zoek naar een vereniging of instelling die in dat gebied actief is en voldoende kilometers rijdt. Deze organisaties krijgen de bestickerde auto dan gratis ter beschikking. Van Holstein kwam op het idee omdat hij zelf ook voor goede doelen werkzaam is. “Ik merkte dat het voor goede doelen moeilijk was om via de landelijke kanalen de mobiliteit te verzorgen.

Ook zag ik in rapportages dat het bereik van reclame via folders of op tv naar beneden liep.” Daarom ging Van Holstein op zoek naar een andere manier om reclame te maken, dat werd Promolease. Volgens hem is het een goedkopere en doeltreffender manier van adverteren. “Een kwart advertentie in een huis-aan-huisblad kost meer dan een maand een auto rond laten rijden met reclame erop. Met folders is het maar de vraag of je de mensen echt bereikt. Franchiseondernemers die folders moeten verspreiden zeggen dat het resultaat daarvan steeds minder wordt. Maar ze blijven het toch nog steeds doen, omdat er niks anders is.

”Helemaal nieuw is de reclamevorm niet. “In de stad zie je het al jaren op trams en bussen. Deze autootjes hebben het voordeel dat ze niet duur zijn en dat er belastingvoordeel vanuit de overheid op zit. Daarnaast zijn het zuinige en opvallende karretjes en zijn er volop mogelijkheden met belettering” Het leukste vindt van Holstein om bij de adverteerder de juiste instelling of organisatie te vinden. “Je kan denken aan een fabrikant van AED’s die adverteert op auto’s van de hartstichting.” Hij zorgt er ook voor dat er geen ongelukkige combinaties ontstaan. “Je laat natuurlijk geen auto van de schuldhulpverlening rondrijden met een reclame om geld te lenen.”