Meteen naar de inhoud
Home » the Blue Bottle

the Blue Bottle


Vraag/doel: ontwikkel ’n eerlijk geprijsde thermosfles met de beste kwaliteit.

Op veel plaatsen op de wereld heb je niets aan een gewone drinkfles. Veelal zijn deze ‘Europese’ drinkflessen gemaakt van plastic of enkelwandig aluminium. De vloeistof in deze flessen is in woestijnen, [sub]tropische gebieden binnen een half uur lauwwarm en dan geeft de fles – door het loslaten van de weekmakers in het plastic – een heel rare smaak aan bijvoorbeeld water. In koud gematigd of poolgebieden bevriest je drankje binnen een half uur.

the Blue Bottle – thermosfles 2.0

Alleen het gebruik van een moderne hoogwaardige – onbreekbare – 2.0 RVS thermosfles werkt in al deze gebieden optimaal en zal het – bij een goede kraanwaterkwaliteit en gedegen informatie – de aankoop van fleswater in plastic flessen doen afnemen.

Minder afval – groener imago – duurzame toeristische locatie 

Hierdoor neemt ook de afvalstroom naar de stortplaatsen af en daardoor is er gelijk sprake van minder zwerfafval. Omdat er minder aanvoer per containerschip is verlaagt ook de carbon foot-print van elke locatie en zo draagt de Blue Bottle dus direct bij aan het groener imago van de plaats waar deze wordt aangeboden.


“No Water, No Life. No Blue, No Green!” – quote: Sylvia Earle


IMPACT FIRST

De Blue Bottle ie een sociale onderneming en onderneemt primair vanuit onze maatschappelijke missie: biedt zo veel mogelijk mensen de kans de beste herbruikbare fles te gebruiken waardoor het gebruik van eenmalige verpakkingen, afval en zwerfafval wordt teruggedrongen.

Wij leveren en verkopen onze Blue Bottle’s tegen ‘n eerlijke prijs waarbij de marges deels worden ingezet voor de acties en projecten van lokale Cleanup teams en/of welzijnsorganisaties voor mens, dier en natuur.

the Blue Bottle

Die blauwe fles is meer dan een statement! Door het merk te positioneren met slechts één fleskleur houden we geen magazijstellingen vol winkeldochters, allerhande kleurtjes of resten onverkoopbare uit-de-modeprints in voorraad. Daarnaast is bij het berekende verkoopvolume ook veel minder opslagruimte nodig en is de omloopsnelheid hoger.

Prijstelling

Door de productie van the Blue Bottle in één kleur laten we een hoger volume produceren tegen een scherpere productprijs. Verkoop aan particulieren voltrekt zich niet via de detailhandel maar via een webwinkel in eigen beheer. De focus voor verkoop ligt op organisaties en bedrijven die de Blue Bottle inzetten als incentive, premium and give-a-way’s voor relaties of medewerkers.

Ambassadors vinden we bij de overheden, in de wellness, toeristisme, horeca en gastvrijheid en ondernemers met een MVO grondslag.

Marketing

Voor onze profilering kiezen we de long road en gaan voor de onbetaalbare reviews: mond op mond reclame! Wij besteden dan ook geen geld aan marketingtrucjes, folders of opgeklopte publiciteitsstuntjes. Want wat wij niet uitgeven hoeft de afnemer niet te betalen. Eerlijk is eerlijk!

Alleen indien nodig zit onze Blue Bottle in een standaard doosje en staat er iets op zijn Cool Body. Ook hangen er geen frutsels, fancy labeltjes of haken aan. Aan de gratis Active dop zit alleen ’n handige sleutelring. Verzenden gaat via gerecyclede dozen en betaald de afnemer de volledige PostNL prijs.

Topper

Deze speciaal voor extreme gebieden ontwikkelde vacuüm geïsoleerde roestvrijstalen fles van 0,5 liter houdt de inhoud ten minste 12 uur koud koel en 6 uur heet/warm. Door zijn grote drinkopening drinkt hij gemakkelijk, kunnen er gewoon ijsklontjes en soepballetjes in en is hij ook perfect schoon te houden met een afwasborstel.

Overdag gebruik je hem thuis of op kantoor gewoon zonder dop als drinkbeker want hij houdt het drankje langdurig warm of koel. Het is een perfecte vervangen van een plastic, papieren of stenen beker.

Cool Body Quality ©

De Blue Bottle is licht van gewicht, heeft een non-drip poedercoating Cool Body © en ligt hierdoor lekker in de hand. Hij is zeker niet te groot en zelfs volledig gevuld blijft hij gewoon drijven als hij in zee of het zwembad terechtkomt.  De dop van de fles is gemaakt van ‘groen’ plastic dat vrij is van BPA’s en de RVS fles zelf kan voor 100% worden gerecycled.

Nieuwsgierig?

Kijk dan op: www.thebluebottle.company


Hoe is de Blue Bottle tot stand gekomen?

Het idee achter the Blue Bottle en ons project ‘Gratis drinkwater’ is ontstaan op het Caribisch eiland Bonaire. In twee jaar is dit uitgegroeid tot één gebundeld project. Het heeft als doel het gebruik terugdringen van water, frisdrank en andere dranken uit eenmalig te gebruiken verpakkingen.

Waterkwaliteit versus zwerfafval.

De drinkwaterkwaliteit binnen de Nederlandse gemeenten en de meeste overzeese eilanden is perfect. Toch koopt men nog steeds massaal water en andere dranken in kleine plastic flesjes of blikjes. Dat komt omdat men niet weet dat het kraanwater eigenlijk perfect is van kwaliteit. Omdat er geen goed statiegeldsysteem is voor deze verpakkingen, is er een constante stroom aan [zwerf]afval. Zo wordt de leefomgeving van mens, dier en de natuur zwaar belast.

Bewustwording door informatie.

Ons Gratis drinkwater-project informeert over de drinkwaterkwaliteit. Het zorgt samen met ondernemers voor een sluitend netwerk van waterpunten. Met de Blue Bottle bieden we een eerlijk geprijsd alternatief om dagelijks gewoon koel kraanwater te kunnen drinken.

De Blue Bottle maakt bewust!

Natuurlijk is onze Blue Bottle er door zijn thermosfunctie ook voor warme dranken. Koffie, thee, soep of sausen blijven urenlang lekker warm. Door het hebben van een echte thermosfles gaan gebruikers hem ook gebruiken. Zo vullen zij deze thuis uit grote [statiegeldflessen of bij openbare waterpunten of deelnemers aan ons ‘Gratis drinkwater’ netwerk.

Voor het weergeven van de locaties maken we gebruik van de gratis te gebruiken mobiele applicatie: Refill app.

Wat zeg je met een Blue Bottle?

Door het gebruik van je Blue Bottle maak je een zeer duidelijk statement! “Ik drink bewust!”

De boodschap die je door de Blue Bottle tussen de regels afgeeft is; ‘IK drink elke dag gewoon water’! Maar ook dat je bewust bent van de [onnodige] afvalstroom van eenmalig te gebruiken plastics zoals flesjes, rietjes, bestek en bekertjes.

Samenwerken op alle fronten

Binnen Gratis drinkwater’ werken we samen met de belangrijkste stakeholders. Dat kan de overheid op nationaal, regionaal of lokaal niveau zijn. Maar ook horeca-organisaties, het toeristisch bureau of vervoerders behoren daartoe. Daarnaast vertellen wij ook het verhaal van het waterbedrijf, het vliegveld of de cruiseterminal. Door samen te werken delen we de kosten en vergroten we de impact van elk geschreven of uitgesproken woord.

Doe mee!

Meedoen aan het ‘Gratis drinkwater’ netwerk van waterpunten kost de deelnemers helemaal niets. Wij zorgen voor de vermelding in de Refill app. Daarnaast ontvangt men een sticker voor op/aan het pand. Via social media maken wij hun deelname openbaar.